شنبه ۰۸ خرداد ۹۵ | ۱۵:۰۷ ۹ بازديد
كسب و كار اينترنتي
يكي از روشهاي مهم بازاريابي الكترونيكي، تبليغات الكترونيكي است. در اين مقاله سعي شده است ۱۰ نكته مهم تبليغات در اينترنت كه اهميت زيادي دارند را براي شما بازگو كنيم.
۱) با يك مجله اينترنتي ديگر كه مشتركان قابل ملاحظه دارد، آگهي تان را پاياپاي كنيد و حتما در آگهي خود وعده بدهيد كه به مشتركان تازه يك هديه «رايگان» اعطا خواهيد كرد. اين هديه رايگان مي تواند يك كتاب الكترونيكي يا يك «اسكرين سيور» Screensaver باشد. مشتركان را به صفحه ويژه اي بفرستيد كه بتوانند اين هديه را «داون لود» Download كنند. در آن صفحه نيز به تبليغ خدمات و محصولات خود بپردازيد. فقط كافي است بنشينيد و شاهد سيل مراجعه كنندگان باشيد.
۲) اگر مجله اينترنتي منتشر مي كنيد، در هر شماره جديد به خوانندگان تان در قبال ارائه سه يا پنج آدرس ايميل دوستان و بستگان شان، چيزي را پيشكش كنيد. آنها از شما ممنون خواهندشد.
۳) در چند «فهرست پستي» Mailing List مشترك شويد و سوالاتي مطرح سازيد و به ساير پرسش ها پاسخ دهيد و يادتان باشد كه فايل مخصوص امضاي تان را بگنجانيد.
۴) تمامي گروه هاي مختلف BBS, Usenet و Forum مورد علاقه تان را بكاويد و به نوشتن سوال و جواب بپردازيد و حتما فايل امضاي خود را پيوست كنيد. راه بهتر اين است كه مقاله جالب توجهي (مانند همين مقاله) را بنويسيد و به مجله اي اينترنتي بفرستيد كه پايگاه مشتركان گسترده اي دارد. خيلي زود معروف خواهيد شد...
۵) براي سردبير يا «وب مستر» Webmaster سايتي ديگر، يادداشت مثبتي بنويسيد. آنها آن را مي پسندند و شايد اظهارنظر شما را در نشريه خود بگنجانند. همچنين بايد كليه «دفترچه بازديدكنندگان» Guestbooks مورد علاقه تان را كه در خلال وبگردي مي يابيد، امضا كنيد، امضايي كه چشمگير است!
۶) در سرويس هاي خبري ذيل انتشار نشريه يا سايت اينترنتي خود را اعلام نماييد. برخي از آنها كاتالوگ هاي قابل جستجو و بازديدكنندگان زيادي دارند و شيوه مطمئني براي يافتن مشتركان جديد هستند:
E-ZineZSearch Engine
Infobot
E-Zine-John Labovits
Ezine News
NEW-List
Newsletter Access
Liszt
Escribe
List of Lists
Zineworld
List of Publicly Mailing List
راهنمايي: آيا به دنبال نرخ هاي فوق العاده ارزان تبليغات مي گرديد؟ من فهرست كاملي براي شما گلچين كرده ام:www.theweirdrite.com/advertising.htm
۷) اگر وب سايت داريد، يك صفحه پيوندهاي (Links) متقابل بگذاريد و با سايت هايي كه وجه مشترك دارند، به مبادله پيوند بپردازيد. براي «وب مستر» نامه شيوايي بنويسيد و از وي تقاضاي يك پيوند متقابل كنيد. هرگز زيان نخواهيد كرد.
۸) نشريه و خبرنامه (Newsletter) اينترنتي خود را به همه جستجوگرهاي بزرگ بدهيد. «عنوان» (Title) را قبل از نام (Name) بگذاريد وگرنه آدرس شما ناديده گرفته خواهد شد.
۹) در سايت خود يك مستطيل براي «اكنون مشترك شويد» بگذاريدو از بازديدكنندگان بخواهيد آدرس ايميل شان را آنجا بنويسند- همين و بس! توضيح دهيد كه آدرس هاي ايميل را در كمال رازداري حفظ خواهيد كرد و به مشتركان جديد هديه اي «رايگان» دهيد.
۱۰) در سايت يا نشريه اينترنتي خود يك مسابقه برگزار كنيد و به مشتركي كه بيشترين تعداد آدرس ايميلي دوستان و بستگانش را جهت اشتراك نشريه تان ارسال مي كند، يك سي دي يا كتاب رايگان بدهيد. زمان مسابقه را محدود سازيد، تا بازديدكنندگان عجله كنند.[درك دوپون سردبير سايت Zine-Weirdsite E است.]
مرجع: روزنامه ايران
يكي از روشهاي مهم بازاريابي الكترونيكي، تبليغات الكترونيكي است. در اين مقاله سعي شده است ۱۰ نكته مهم تبليغات در اينترنت كه اهميت زيادي دارند را براي شما بازگو كنيم.
۱) با يك مجله اينترنتي ديگر كه مشتركان قابل ملاحظه دارد، آگهي تان را پاياپاي كنيد و حتما در آگهي خود وعده بدهيد كه به مشتركان تازه يك هديه «رايگان» اعطا خواهيد كرد. اين هديه رايگان مي تواند يك كتاب الكترونيكي يا يك «اسكرين سيور» Screensaver باشد. مشتركان را به صفحه ويژه اي بفرستيد كه بتوانند اين هديه را «داون لود» Download كنند. در آن صفحه نيز به تبليغ خدمات و محصولات خود بپردازيد. فقط كافي است بنشينيد و شاهد سيل مراجعه كنندگان باشيد.
۲) اگر مجله اينترنتي منتشر مي كنيد، در هر شماره جديد به خوانندگان تان در قبال ارائه سه يا پنج آدرس ايميل دوستان و بستگان شان، چيزي را پيشكش كنيد. آنها از شما ممنون خواهندشد.
۳) در چند «فهرست پستي» Mailing List مشترك شويد و سوالاتي مطرح سازيد و به ساير پرسش ها پاسخ دهيد و يادتان باشد كه فايل مخصوص امضاي تان را بگنجانيد.
۴) تمامي گروه هاي مختلف BBS, Usenet و Forum مورد علاقه تان را بكاويد و به نوشتن سوال و جواب بپردازيد و حتما فايل امضاي خود را پيوست كنيد. راه بهتر اين است كه مقاله جالب توجهي (مانند همين مقاله) را بنويسيد و به مجله اي اينترنتي بفرستيد كه پايگاه مشتركان گسترده اي دارد. خيلي زود معروف خواهيد شد...
۵) براي سردبير يا «وب مستر» Webmaster سايتي ديگر، يادداشت مثبتي بنويسيد. آنها آن را مي پسندند و شايد اظهارنظر شما را در نشريه خود بگنجانند. همچنين بايد كليه «دفترچه بازديدكنندگان» Guestbooks مورد علاقه تان را كه در خلال وبگردي مي يابيد، امضا كنيد، امضايي كه چشمگير است!
۶) در سرويس هاي خبري ذيل انتشار نشريه يا سايت اينترنتي خود را اعلام نماييد. برخي از آنها كاتالوگ هاي قابل جستجو و بازديدكنندگان زيادي دارند و شيوه مطمئني براي يافتن مشتركان جديد هستند:
E-ZineZSearch Engine
Infobot
E-Zine-John Labovits
Ezine News
NEW-List
Newsletter Access
Liszt
Escribe
List of Lists
Zineworld
List of Publicly Mailing List
راهنمايي: آيا به دنبال نرخ هاي فوق العاده ارزان تبليغات مي گرديد؟ من فهرست كاملي براي شما گلچين كرده ام:www.theweirdrite.com/advertising.htm
۷) اگر وب سايت داريد، يك صفحه پيوندهاي (Links) متقابل بگذاريد و با سايت هايي كه وجه مشترك دارند، به مبادله پيوند بپردازيد. براي «وب مستر» نامه شيوايي بنويسيد و از وي تقاضاي يك پيوند متقابل كنيد. هرگز زيان نخواهيد كرد.
۸) نشريه و خبرنامه (Newsletter) اينترنتي خود را به همه جستجوگرهاي بزرگ بدهيد. «عنوان» (Title) را قبل از نام (Name) بگذاريد وگرنه آدرس شما ناديده گرفته خواهد شد.
۹) در سايت خود يك مستطيل براي «اكنون مشترك شويد» بگذاريدو از بازديدكنندگان بخواهيد آدرس ايميل شان را آنجا بنويسند- همين و بس! توضيح دهيد كه آدرس هاي ايميل را در كمال رازداري حفظ خواهيد كرد و به مشتركان جديد هديه اي «رايگان» دهيد.
۱۰) در سايت يا نشريه اينترنتي خود يك مسابقه برگزار كنيد و به مشتركي كه بيشترين تعداد آدرس ايميلي دوستان و بستگانش را جهت اشتراك نشريه تان ارسال مي كند، يك سي دي يا كتاب رايگان بدهيد. زمان مسابقه را محدود سازيد، تا بازديدكنندگان عجله كنند.[درك دوپون سردبير سايت Zine-Weirdsite E است.]
مرجع: روزنامه ايران