درس اول:
جمع آوري آدرس ايميل بازديدكنندگان بايد يكي از اولويتهاي شما باشد. از زماني كه سايت خود را در اينترنت قرار مي دهيد شروع به جمع آوري ايميل ها كنيد. براي اين كار مي توانيد يك مجله الكترونيكي راه اندازي كنيد و از بازديدكنندگان براي عضويت در آن دعوت كنيد، راه ديگر امكان اعلام به روز شدن مطالب و يا محصولات سايت از طريق ايميل است.
درس دوم:
وب سايت شما مي تواند عامل موفقيت يا شكست شما شود.
يك وب سايت حرفه اي مي تواند نقش موثري در موفقيت شما بازي كند. اگر شما به توانايي خود در طراحي يك وب سايت حرفه اي مطمئن نيستيد بهتر است اين كار را به عهده يك حرفه اي بگذاريد.
درس سوم:
اگر به دنبال كسب درآمد بالا هستيد بايد يك موقعيت ايده ال ايجاد كنيد. موقعيت هاي ايده ال به ويژه براي مشتريان هدف قابل ارائه و برنامه ريزي هستند. مردم محصولات و خدماتي را مي خواهند نيازهاي شخصي آنها را برآورده كند. اگر شما اولين كسي باشيد كه اين نياز ها را تشخصيص دهيد و رفع نماييد برنده رقابت تجاري خواهيد بود.
درس چهارم:
ايجاد ترافيك مناسب براي وب سايت وقت و تلاش زيادي را مي طلبد.
يكي از راههاي بالا بردن ترافيك سايت استفاده از لينك در سايتهاي ديگر است. قرار گرفتن در ليست موتورهاي جستجو اولين گام در اين راه است هر چند كه شما براي رسيدن به ترافيك مناسب نبايد فقط به موتورهاي جستجو اعتماد كنيد.
دو راه براي بالا بردن ترافيك وب سايت عبارتند از:
1- ارائه برنامه هاي مربوط: يكي از بهترين راهها براي به دست آوردن 100 ها لينك به سايت در اختيار داشتن برنامه هاي مربوط به محتواي سايت و ارائه رايگان آن به بازديدكنندگان است. نمونه اين كار توسط سايت ايستگاه بوسيله ارائه يك ديكشنري بسيار جالب صورت گرفته است.
2- ارائه خدمات و محصولات رايگان: يكي از بهترين راههاي جذب مخاطب ارائه محصولات و خدمات به صورت رايگان است.
درس پنجم:
فروش محصولات و خدمات خود بسيار سود بخش تر از بازاريابي براي برنامه هاي وابسته است.برخي از مهمترين كالاهايي كه در اينترنت به فروش مي رسند عبارتند از:
- نرم افزار
- اطلاعات
- سايتهاي شخصي
- خدمات اينترنتي
درس ششم:
مردم دوست ندارند كه فريفته شوند. در صورتي كه صادقانه در صدد رفع نياز هاي مشتريان بالقوه خود اقدام كنيد موفقيت بسياري به دست خواهيد آورد. اين كار مي تواند با نوشتن مقالات ، دوره هاي آموزشي، دروس كمكي، تشكيل انجمن هاي گفتگو و هر آنچه كه كمكي در زمينه تخصصي مورد نياز مشتريان باشد صورت گيرد.
صداقت نقش مهمي در موفقيت شما در اينترنت دارد. شما بايد اعتبار خود را در ميان مشتريان هدف كسب نماييد.
درس هفتم:
اتوماسيون مي تواند وقت ارزشمند شما را ذخيره نمايد. هر چند كه بخش هايي از كا را فقط و فقط مي توان با فعاليت شخصي به انجام رساند. اما بخش هاي زيادي هم هستند كه اين قابليت را دارند كه كلاً به صورت خود كار به فعاليت بپردازند.
· ليست مديريت
· پي گيري مشتريان
· پيام هاي خوش آمد گويي
· پيام هاي تشكر
· جريان سفارش دهي
· اجراي سفارش
· تاييد سفارشات
اين كار مي تواند با استفاده از سيستم هاي پاسخگويي خودكار ، اسكريپت و برنامه هاي نرم افزاري انجام شود.
درس هشتم:
سازماندهي كردن كارها بخش مهمي از يك كسب و كار موفق را تشكيل مي دهد:
· تهيه يك برنامه روزانه براي نزديك شدن به يك ساختار سازمان دهي شده
· به كار بردن يك برنامه ايميل كه نامه هاي شما را در قالب پوشه هاي جداگانه موضوعي جاي دهد.
· پوشه ها و فايل هاي رايانه خود را براي دسترسي سريع منظم كنيد
· با ايجاد صفحه پرسش و پاسخ هاي متداول از حجم درخواستهايي كه به بخش پشتيباني مي رسد بكاهيد.
درس نهم:
مهمترين اولويت كاري شما بايد راضي كردن مشتري باشد.
درس دهم:
برا ي به دست آوردن پول مجبور هستيد كه پول خرج كنيد. شما بايد با كمال ميل در كسب و كار اينترنتي خود سرمايه گذاري كنيد:
· رايانه
· اينترنت
· دامين
· ميزباني وب
· آموزش
· تبليغات
از جمله مواردي هستند كه به سرمايه گذاري نياز خواهند داشت.