8 تكنيك جذب اعتماد مخاطبان در وب سايت و فروشگاه مجازي

۹ بازديد


حتما پيش آمده است كه وقتي حتي براي اولين بار وارد برخي از سايت ها مي شويد ناخود آگاه به آنها اعتماد مي كنيد. حاضريد از فروشگاه آنها خريد كنيد و مطالبشان را سر فرصت بخوانيد.

درباره آن با دوستان خود صحبت مي كنيد. در زير به شيوه هايي اشاره مي كنم كه باعث خواهد شد بازديدكنندگان و مشتريان به وب سايت شما اعتماد كنند و با شما ارتباط برقرار نمايند. تكنيك هاي جذب اعتماد باعث افزايش فروش شما خواهد شد. موارد زير تكنيك هايي تاثيرگذار براي تبديل يك بازديدكننده به يك خريدار از فروشگاه اينترنتي شما است. شايد با كمك اين تكنيك هاي فاصله خود را از دايره اعتماد مشتري كاهش دهيم.

براي خواندن كامل مطلب به ادامه مطلب برويد.....

- مشخصات ارتباطي شما

نوع اطلاعات و نحوه نمايش ارتباط با ما از نكات كليدي اين اعتماد است. حتما آدرس و شماره تلفن خود را ذكر كنيد. بسياري از شركت ها بدليل اينكه مي خواهند تجارت خود را وابسته به وب نشان دهند و يا برخي از تيم هايي كه در خانه كار مي كنند به اين آدرس و شماره تلفن اشاره نمي كنند. شماره تماس و آدرس يكي از كليدي ترين اصول براي جذب اعتماد مشتري و افزايش فروش است.

2- طراحي زيبا و سنگين و كارا داشته باشيد

بر خلاف نظر برخي، سليقه ايراني ها را سايت هاي شلوغ و پر از بنر هاي تبليغاتي همه رنگ نمي دانم. ممكن است كاربران مدت بيشتري را در آن صرف كنند و يا با جذابيت هاي كاذب ايجاد شده روي لينك هاي آن كليك كنند ولي نه براي شما و نه براي كساني كه به شما تبليغ مي دهند درآمدزا نخواهند بود. طراحي سنگين و شيك اعتماد ايجاد مي كند و با افزايش ميزان اعتماد مشتري، فروش شما افزايش مي يابد.

لطفا اين مورد را با طراحي هاي سنگين و پر از المان هاي گرافيكي اشتباه نگيريد. سعي كنيد طراحي شما بر روي محصول و خدمات و سرويس هاي شما متمركز باشد.

3- امنيت و تراكنش هاي امن

يكي از نكات ديگر در افزايش ميزان فروش شما امنيت و استفاده از تراكنش هاي امن و يا همان پروتكل HTTPS است. شايد براي خودتان هم پيش آمده باشد كه زماني كه مي خواهيد پولي حواله كنيد وقتي HTTPS را مي بينيد خيالتان راحت مي شود. حال اگر آن پروتكل را حتي براي عضويت هاي خود فعال كنيد خريدار اعتماد بيشتري مي كنند و راحت تر خريد مي كند.

4- در صفحات خود Error نداشته باشيد

هزاران بار شده است كه به خاطر كوچكترين پيغام خطا در يك سايت آن را فورا بسته ام. مطمئن شويد سايت شما كوچك ترين خطايي از هر نوعي نداشته باشد. مطمئن باشيد با كوچكترين خطا كاربرانتان را براي هميشه از دست خواهيد داد.

5- ريسك ها را با امكان برگشت پول و يا حتي كالا كم كنيد

يكي از نكات مهم براي شروع كار اين است كه كاربران شما كمترين ريسك را براي كار با شما داشته باشند. حال اگر به خريداران اعلام كنيد كه در صورت ناراضي بودن از محصول خريداري شده آن را پس ميگيريد، ريسك را كاهش داده و باعث افزايش تعداد فروش خود خواهيد شد.

6- از بلاگ و مكمل آن ميكروبلاگ ها براي پر رنگ كردن خدمات استفاده كنيد

تكرار در ذهن مخاطب اعتماد ايجاد مي كند و ناخود آگاه او را به سمت سايت شما مي كشاند. در وبلاگ خود درباره خدمات و مزيت استفاده از آنها و محصولات جديد خود بنويسيد. وبلاگ خود را بروز رساني كنيد. سعي كنيد هم به مخاطبانتان بياموزيد و هم آنها را خوشحال كنيد. مطمئن باشيد آنها هم در هنگام خريد شما را به ياد خواهند آورد.

ماهيت ميكروبلاگ ها تاثيرگذاري بيشتري دارند. درباره تفاوت بلاگ ها و ميكروبلاگ ها و چگونگي استفاده موثر از اين دو مكمل بعدا صحبت مي كنم.

7- صداقت رمز اعتماد

صادق باشيد. كاربران زيرك هستند. بزرگنمايي هاي شما را متوجه خواهند شد. آنچه هستيد باشيد و سعي نكنيد بزرگنمايي كنيد.

8- استفاده از سوشيال مديا ها

سوشيال مديا كمك مي كند مشتريان شما را حس كنند و با شما ارتباط برقرار كنند. اين به معناي اعتماد است. شركت هايي كه مديران آنها در دسترس هستند و شما مي توانيد با آنها صحبت كنيد و پرسش و پاسخ داشته باشيد فروش بيشتري خواهند داشت. ممكن است سوال كنيد مديران زمان لازم براي اين فعاليت را ندارند. آنها چگونه عمل كنند؟ امروز با كمك سوشيال مديا ها اين مشكل از بين رفته است. از طرف ديگر در شركت هاي بزرگ چند نفر را براي اين امر استخدام مي كنند و شغلي با درآمدي بالا است.

منبع: ببينم (bebinim.com)




تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد